Select Page

„Řidič motorky musí předvídat více, než v autě,“ říká Luboš Herzán

„Řidič motorky musí předvídat více, než v autě,“ říká Luboš Herzán

Zimní počasí se přehouplo do letního a motorkáři vyrazili na silnice. O bezpečnosti a novinkách ve
světě motorek si s námi povídal ředitel společnosti Motomo (dealer motocyklů HONDA a YAMAHA)  Luboš Herzán.

Na co by si měli řidiči dát po zimě pozor?

Silnice po zimě jsou studené a je na nich štěrk a písek, což může být pro jednostopé vozidlo nebezpečné a doporučuji podle toho přizpůsobit jízdu. Ať je řidič na malé nebo velké motorce, je potřeba si obléknout bundu a kalhoty, mít přilbu, rukavice a pevnou obuv. Motorka je na silnici snáz přehlédnutelná, proto doporučuji i využít ji reflexních prvků, je také třeba předvídat několikanásobně více, než v autě.

Od roku 2013 může skútr do 125m³ řídit každý, kdo má řidičský průkaz skupiny B. Těmto radím, aby si před první jízdou skútr vyzkoušeli, absolvovali zkušební jízdu apod. Mnozí se domnívají, že motorka i kolo se řídí stejně, ale není tomu tak.

Co s motorkou po zimě?

Před první jízdou je nutné provést kontrolu motorky ať už doma nebo v odborném servisu. Doporučuji zkontrolovat provozní kapaliny, nahuštění a vzorek pneumatik a stav baterie. Baterie nemá takovou výdrž a je potřeba ji dobít a dát jí péči i přes zimní spánek.

Jaké jsou letos novinky?

Česká republika je hodně malým trhem, ročně se prodá kolem 10 tisíc nových kusů skútrů a motorek. Jedničkou na trhu v ČR je Honda, následuje BMW, KTM, Kawasaki a Harley-Davidson. V prodeji velkých motorek vedou pohodlné cestovní stroje a cafe racery, které jsou postaveny ve stylu 70. a 80. let.

-kuk-